Looking for something?

Zwetende handjes. Winnen we een Grand Prix Content Marketing?

By Zabriski

Reading Time

Zwetende handjes bij Proof, Eneco Groep en onszelf. Gaan we de Grand Prix Content Marketing winnen dit jaar?  Onze klant Eneco Groep is genomineerd in de categorie B-to-E (Business-to-Employee). Hard gewerkt aan de uitwerking van en content voor het activatieprogramma voor medewerkers van Eneco Groep.

Het valt soms niet mee medewerkers te motiveren om naast hun toch al zo drukke baan meer kennis en ervaring te delen met collega’s. Toch is het van levensbelang bij veel bedrijven. Innovatie is de sleutel naar de toekomst. We moeten nog sneller vooruit, nog sneller reageren op signalen uit de markt. Ga er maar aan staan. Agile werken, scrummen, blackbelt, en niet vergeten ook nog oprechte interesse te tonen voor je collegs’s, he!? Toch is het broodnodig. Eneco Groep vroeg het Amsterdamse bureau PROOF om mee te denken over hoe alle medewerkers mee worden genomen in dit ingrijpende, essentiële proces. Wij mochten het strategisch plan en hun prima ideeën met effectieve en leuke content handen en voeten geven. Samen gaan we nu op voor de prijs voor de beste content marketing B-toE.

Content voor gedragverandering

Hoofdbestanddeel van het plan was activatie. Een gedragsverandering en een nieuwe kijk op samenwerken. Mensen werkelijk uit hun stoel krijgen om contact te maken met elkaar, creatieve ideeën in te dienen en met elkaar die ideeën waar te maken. In magazine LINK! en op het gelijknamige online platform zijn we aan de slag gegaan met content als video, artikelen en ludieke reportages. We doken soms letterlijk tussen de mensen om van dichtbij het proces mee te maken en vast te leggen. En wat een leuke ervaring!

Mensen in beeld

We vroegen soms best iets van mensen. Maar als ze eenmaal over de streep waren dan werkten ze graag mee aan video’s en fotosessies. Per slot van rekening wil niet iedereen graag op de voorgrond staan. Met enthousiasme en veel lol maakten we video’s die binnen enkele dagen al bijna door een derde van de medewerkers werden bekeken. In het magazine vrolijke fotoreportages, en serieuze pitches om het geheel af te maken. Het was even buffelen, maar het resultaat mag er zijn!

Bekijk onze video’s, als je het leuk vindt.

Duimen maar, dus! Meer informatie op www.grandprixcm.nl.

eneco Interne communicatie personeel bedrijfsblad magazine hulp nodig

Bewaren

Bewaren

 

Tags