Looking for something?

Fail #1

By Sigrid de Zwart

Reading Time

Denk, leef, droom content. Uhm…

Daar sta je dan, mevrouw de adviseur. Heb je een superleuk interview in Carré, mag je op het podium tussen de spullen van Herman van Veen, vergeet je je eigen content te maken. Het komt vaak voor, hoor. Alles in het werk voor de klant, en dan vergeten dat je zelf ook met iets leuks bezig bent.

Vraagt mijn collega: ‘Sig, je hebt toch wel een selfie genomen op dat podium? Zo’n unieke plek.’ Hoe kán ik het vergeten. Epic zou ik het niet willen noemen, maar een fail is het zeker. Daarom maar weer een knoop in mijn zakdoek en voor alle anderen met een content-missie.

Kijk, niemand zit natuurlijk te wachten op selfies. Wat heeft mijn lezer daaraan? Wel kan ik erbij vertellen wat ik daar deed. Dat Carré wil verduurzamen en dat ze dat met interessante content duidelijk willen maken. Hoe ze een voorbeeld willen zijn voor andere iconische organisaties in de stad.

Geen halleluja

Het werd een verhaal over hoe mijn klant – Eneco – en Carré elkaar landelijk willen versterken. Eerlijk, geen halleluja, gewoon zoals het is. Dat dingen langer duren dat gedacht. Dat je niet zomaar met je duurzame vingers aan een rijksmonument mag zitten. Hoe je dan toch de creativiteit vindt om goed te zijn voor je omgeving.

Afijn, het was een magische anderhalf uur en eerlijk gezegd loop ik nog steeds wat “star-struck” rond. Het is echt bijzonder om vanaf het podium de zaal in te kijken, zoals de grote entertainers der aarde ooit deden. Foto’s heb ik er niet van, maar wel een mooi verhaal.

3 Tips

Dan toch maar even wat tips:

  1. Denk, leef, droom content.

Er zit een verhaal in kleine dingen. Ook epische mislukkingen zijn een goede bodem voor een positief en eerlijk verhaal. Je moet het alleen willen zien.

  1. Bedenk wat een ander eraan heeft.

En dan bedoel ik niet wat jij vindt wat ze eraan moeten hebben. Verplaats je in je doelgroep. Wat vinden zij leerzaam, en wat kan hen verrijken?

  1. Hou het dicht bij jezelf.

Vertegenwoordig de verhalen en waarden van jouw organisatie. Zorg dat je overal zegt wat je doet en doet wat je zegt. Verkondig waar je echt in gelooft.

 

Zin om jouw tips te delen? Mail me op sigrid@zabriski.nl, de beste tip verdient een smakelijke beloning!

 

Tags